Soya proteinin faydaları

Yeteri kadar protein takviyesi alamamak, veganların ya da vejeteryanların en büyük problemi. Bu problemi çözmenin en kolay yolu ise soya proteini tüketmek. Üstelik soya proteini, sadece veganların ya da vejeteryanların değil, normal beslenenlerin de protein takviyesi için kullanabilecekleri bir takviye. Gelin, soya fasulyesinden üretilen bu besininin yararlarını birlikte öğrenelim.

1- Et proteini yerine kullanılabilir

Soya proteini et yemeyi tercih etmeyenlerin kullanabileceği bir gıda türü olarak konumlanmaktadır. Et, yağ içeren bir gıdadır ama soya proteini onun gibi yağ içermez. Bununla birlikte sağlıklı kas gelişimi için gerekli olan ve et içinde bulunan amino asitlerin hepsini bünyesinde barındırır.

2- LDL kolesterolü düşürür

LDL, karaciğerde üretilen ve kolesterolü taşıyan bir tür moleküler proteindir. Kanda bir miktar bulunması gerekir fakat zararlı bir proteindir. Soya proteini de hücrelere, dokulara ve kan dolaşımına bulaşan bu zararlı proteinin miktarını azaltır.

3- Kalp hastalıklarından korur

Kalp hastalıklarından korunmak istiyorsanız besin zincirinize soya proteinini eklemenizde fayda var. Böyle yaparak sadece kalp hastalıklarından korunmakla kalmaz, aynı zamanda kalp akışınızı iyileştirmiş olursunuz. Ayrıca, Amerika Birleşik Devletleri’nin Sağlık Bakanlığı, koroner kalp hastalıkları riskini azaltmak için her gün 25 gr. soya proteini tüketmeyi önermiştir.

4- Enerji verir

Eğer düzenli olarak spor yapıyorsanız düzenli olarak da protein almanız gerekir. Kolay sindirilebilir olmasıyla birlikte glutamin ve arjinin içeren soya proteinini antrenman sonrası kullanabilir; kas kütlenizin toparlanmasına ve enerjinizin depolanmasına yardımcı olabilirsiniz.

5- Sağlıklı kemikler

Soya proteini içeren besin takviyesi kullandığınızda zayıf kemik yapısını güçlendirebilir ve güçlü kemik yapısını koruyabilirsiniz. Ayrıca mineral kaybını da önleyebilirsiniz. Kalsiyum bakımından da zengin olduğunu söylemekte fayda var.

 

Tüm İçerikler