"En az iki nüsha olarak düzenlenen bu form, sigorta sözleşmesine taraf olmak isteyen ve sigortadan menfaat sağlayacak diğer kişilere, yapılacak sigorta sözleşmesine ilişkin önemli bazı hususlarda genel amaçlı bilgi vermek amacıyla 28.10.2007 tarihli resmi Gazete'de yayımlanan Sigorta Sözleşmelerinde Bilgilendirmeye ilişkin Yönetmeliğe istinaden hazırlanmıştır."
A. SIGORTACIYA İLİŞKİN BİLGİLER
Teminatı veren sigortacının;
Ticaret Ünvanı AXA SIGORTA A.Ş. (http://www.axasigorta.com.tr )
Adres: Meclisi Mebusan Cad. No :15 SALIPAZARI 34427 ISTANBUL, , BEYOGLU Tel ve Faks No Tel : 0212 3342424 Faks : 0212 2521515
B. UYARILAR
- 1. Sigorta hakkında daha ayrıntılı bilgi almak için, talep halinde sigortacı tarafından verilecek Elektronik Cihazlar Genel Şartları'nı ve Cep Telefonu Sigortası Özel Şartlarını dikkatlice okuyunuz.
- 2. Sigorta teminatı, cihazınızın sağlam ve çalışır vaziyette olduğunun tarafınıza gönderilecek SMS içeriğinde bulunan bağlantı adresine (link) giriş yapmanız ve ilgili linkdeki bilgileri ve kontrol yazılımını cihaza yüklemeniz ve böylelikle cihazın sigortalanabilir olduğunun teyidi ile geçerli olacaktır.
- 3. Sigorta priminin tamamının veya taksitle yapılan ödemelerde primin ilk taksitinin, poliçenin teslim edildiği an ödenmesi gerekir. Primin ödenmemesi durumunda, aksi kararlaştırılmadıkça, sigortacının sorumluluğu başlamaz. (sadece nakliyat sigortalarında, sorumluluk ve prim ödeme borcu sözleşmenin yapılması ile başlar)
- 4. İleride doğabilecek birtakım ihtilafları önlemek için, prim ödemelerinizde (peşin veya taksitle) ödeme belgesi almayı unutmayınız.
- 5. Sözleşmenin feshedilmesi hâlinde, sigortacının sorumluluğunun devam ettiği süreye tekabül eden prim, gün sayısı üzerinden hesap edilerek fazlası sigorta ettirene iade edilir veya bu tarihe kadar ödenmeyen eksik prim, geçen gün sayısı hesap edilerek sigortacıya ödenir.
- 6. Sözleşmenin yapılması sırasında, sigorta süresince ve rizikonun gerçeklemesi durumunda sigortacıya eksik veya yanlış bilgi vermekten kaçınınız. Aksi taktirde, tazminat ödeme süresi uzayabilir, tazminatı eksik alma veya alamama hâlleri ortaya çıkabilir.
- 7. Sözleşme süresi boyunca, rizikonun gerçekleşmesinden önce veya sonra bu sigorta ile ilgili olarak Sigortalının; Önemli bir gerçeği veya durumu kasıtlı olarak gizlemiş olması, gerçeğe aykırı bulunmuş olması halinde, poliçeden doğan tüm hakları geçersiz hale gelir.
- 8. Sigortalı rizikonun gerçekleşmesinden itibaren 10 gün içerisinde sigortacıya bildirim yapmakla yükümlüdür. 10 gün içerisinde bildirimi yapılmayan hasarlar teminat haricidir.
C.GENEL BİLGİLER
- 1. Bu sigortayla aşağıdaki teminatlar sağlanmaktadır
-
Elektronik Cihaz Sigortası Teminat Kapsamı
Sigortalı elektronik cihazların deneme devresinden sonraki dönemde ani ve beklenmedik nedenlerle uğradığı zararları poliçede belirtilen koşullara bağlı olarak temin eder.
Elektronik Cihaz Sigortasına Prim İlavesi ile Sözleşme Kapsamına Dahil Edilen Hususlar
Seyyar ve taşınabilir elektronik cihazların poliçede yazılı sigortalı mahal dışında kullanım ve sevkiyatları sırasındaki ziya ve hasarları,
- 2. Tarafların, Elektronik Cihazlar Sigortası Genel Şartları'na ek olarak, kanuna, ahlaka aykırı bulunmamak ve sigortalı aleyhine olmamak üzere özel şart kararlaştırabilme hakkı vardır.
- 3. Teminat dışı hâller için Elektronik Cihazlar Sigortası Genel Şartlarına bakınız.
- 4. Bu sigortayla aşağıdaki özel şartlar verilmektedir.
Cep Telefonu Özel Şartları
TEMİNAT KAPSAMI:
Sigortacı, bu poliçenin ön yüzünde yazılı cinsi, sayısı, alım yılı; niteliği ve sigorta bedeli yazılı olan cep telefonunun;
a) Yılda 2 (iki) kezle sınırlı olmak kaydıyla ve 6502 sayılı yasanın 56. maddesinde tanımlanan üretici garantisi içinde olup olmadığına bakılmaksızın herhangi bir nedenle arızalanması sonucu hiçbir muafiyet uygulanmaksızın tamirini,
b) Yılda 2 (iki) kezle sınırlı olmak kaydıyla Genel Şartların 1.maddesinde belirtilen nedenlerle kırılmasından ya da zarara uğramasından kaynaklanan hasarların herhangi bir muafiyet uygulanmaksızın onarılmasını,
c)Ürünün tamamen hasarlanması sonucu kullanılamaz hale gelmesi ve ikamesinin gerekmesi halinde cihazın sigorta bedelinin %30`u oranındaki muafiyet tutarının sigortalıdan peşin ve nakden tahsil edilmesi karşılığında, eşdeğer (Toplam sigorta bedelini ve cihazın ikinci el rayiç değerini aşmayan kıymette yeni veya yenilenmiş) bir cihaz ile ikame edilmesini,
d)Cihazın bulunduğu kapalı ortamdan (sigortalının ikametinden, işyerinden veya kilitli aracından) fiziki kuvvet uygulanarak zorlama yolu ile yapılan hırsızlıklar sonucu çalınması halinde, cihazın sigorta bedelinin %30`u oranında ki muafiyet bedelinin sigortalıdan peşin ve nakden tahsil edilmesi karşılığında, eşdeğer (Toplam sigorta bedelini ve cihazın ikinci el rayiç değerini aşmayan kıymette yeni veya yenilenmiş) bir cihaz ile ikame edilmesini edilmesini Elektronik Cihaz Sigortası Türk Genel Şartları’nda belirtilen şartlar dahilinde temin eder.
NOTLAR:
* Poliçeleşme aşamasında cihaz(lar)`a ait marka, model, seri no. vb. bilgiler poliçe üzerinde belirtilecektir, bu nedenle sigortalı detaylı Elektronik Cihaz listesini sigortacıya vermekle yükümlüdür.
* Sigorta Ettiren/Sigortalı, rizikonun gerçekleşmesi sonucu oluşan zararın onarım veya ikame suretiyle tazmin edileceğini, nakdi tazminat ödenmeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt etmiştir.
* Teminat Türkiye sınırları içinde geçerlidir.
TEMİNAT DIŞINDA KALAN HALLER
Genel Şartlarda teminat kapsamı dışında bırakılan durumlara ilave olarak;
- a. Yetkisiz kişilerce yapılan onarım yahut Sigortalı tarafından onarım, tadilat ve her ne nedenle olursa olsun cihaza yapılan müdahaleler,
- b. Normal aşınma ve yıpranma, cihazda oluşan boya ve cila hasarları, çöküntüler veya çizikler vesaire cihazın çalışmasına engel olmayan işletim dışı ve yüzeysel hasarlar ile çürüme, paslanma, oksidasyon, batarya sızıntısı hasarları, pil ve bataryaların normal kullanımından kaynaklanan kullanım ömrü ve performans azalması,
- c. Sigortalının ağır kusuruna dayalı ya da kasten verdiği zarar sonucu oluşan hasarlar,
- d. İletişim veya uydu sistemlerindeki hatalar da dahil, ancak sadece bunlarla da sınırlı olmamak üzere, cihazın çalışmasına engel teşkil etmeyecek yazılım hatası veya veri hatasının sebep olduğu masraf ve zararlar,
- e. Sigortalının fiillerinden sorumlu olduğu aile bireylerinin veya birlikte yaşadığı diğer kişilerin yaptığı kasti hareketler ve/veya kanuna aykırı fiillerden kaynaklanan hasarlar,
- f. Pencereleri iyice kapatılmış, bütün kapıları, açıklıkları ve bagaj kapağı iyice kilitlenmiş değilse veya gözle görülen zorla girilme belirtisi yoksa içinde kimsenin bulunmadığı bir mekandan ya da araçtan yapılan hırsızlık (Bu durumda mekanın ya da aracın zor kullanılarak açıldığı fiziksel kanıtlarla birlikte resmi makamlar tarafından hazırlanmış Görgü Tespit ve Müşteki İfade Tutanağı ile tevsik olunmalıdır.),
- g. Her türlü kaybetme hali, kaybolmalar,
- h. Halka açık yerlerde açıkta bırakılan, unutulan cihazlar,
- i. Başkalarına satmak, profesyonel veya ticari kullanım amacıyla satın alınan cihazlarda oluşan ziya ve hasarlar,
- j. Gasp/Aşırma/Yankesicilik / Kapkaç: kamusal alanlarda (park, otobüs, dolmuş, kafe, AVM, konser alanı, ofis vb.) sigortalının bilgisi ve rızası olmaksızın, değişik usul ve yöntemlerle, yanında, üzerinde, çantasında, cebinde bulunan eşyalara yapılacak yankesicilik, gasp, aşırma,
- k. Sim Kart,
-
l. Şarj aletinde kullanıcı kaynaklı veya kullanım hatası nedeniyle oluşan problemler ve
cihazla birlikte alınmayıp daha sonradan cihazla birlikte kullanılan şarj aletleri, yazılımlar, modemler, tarayıcı ve yazıcılar ve diğer aksesuarlar,
- m. Cihazın arızalanmasından kaynaklanan bilgi ve veri kaybı
- n. Bilgisayar virüsü veya cihazın yeniden ayarlanması sonucu oluşan arızalar.
- o. Kötü niyet, ihmal (hatalı kurulum, tamir ya da yetkisiz kişilerin müdahalesi dahil), konfigürasyonun standart dışı cihazlarla değiştirilmesi, uygun olmayan ortam (ortam ısısı ve nem durumu dahil), normal dışı elektriksel ya da fiziksel uygulama, aydınlatma, yanma ya da doğal felaketler nedeniyle oluşan sorunlar,
- p. Seri numarasının silinmesi, ya da üzerinde oynanmış olması,
- q. Başka cihazların neden olduğu arızalar,
- r. Cihaz üzerinde bulunan üreticinin önerdikleri dışındaki verilerin kurtarılması ya da yedeklenmesi,
- s. Üst versiyon işletim sistemi ile çözülmüş olduğu halde, sistem güncelleştirmesi yapılmadığı için yaşanan sorunlar. (Aynı durum işletim sistemi ile birlikte gelen yazılımlar için de geçerlidir.
- t. Cihazın kullanım amacı ve kapasitesi dışında kullanılması ile ilgili sorunlar,
- u. Üçüncü şahıslara ait ürünler ve bunların cihaz üzerindeki etkisi nedeniyle çıkan sorunlar,
- v. Cihaza yasadışı yazılımların kurulumlarının yapılması nedeniyle doğan sorunlar,
- w. Kopya program kullanımı, tanımı Kullanım Kılavuzu ve Cihaz garanti sözleşmesinde belirtilen uygun ortamlarda kullanım ya da uygun olmayan çevre ünitelerinin kullanımından ortaya çıkan sorunlar.
- x. Açıkta(kapalı olmayan mahallerde) ve halka açık kapalı mekanlarda vuku bulacak hırsızlık olayları ve kaybolma rizikoları
- y. 10 gün içerisinde bildirimi yapılmayan hasarlar teminat haricidir.
D. RİZİKONUN GERÇEKLEŞMESİ
1. Sigortalı, Cihazın hırsızlık sonucu çalınması ya da kazaen zarara uğraması durumunda gecikmeksizin 0850 250 99 99 numaralı çağrı merkezi üzerinden AXA Sigorta A.Ş’ ye hasarı bildirim yükümlülüğü altındadır. Sigortalı, hırsızlık dışındaki rizikoların gerçekleşmesinden itibaren 10 gün içerisinde sigortacıya bildirim yapmakla yükümlüdür. 10 gün içerisinde bildirimi yapılmayan hasarlar teminat haricidir.
2. Aşağıda belirtilen belgeler ve bunlarla sınırlı olmaksızın talep edilebilecek diğer belgeler, hasar talebiyle birlikte AXA Sigorta A.Ş.’nin belirteceği adrese gönderilmelidir:
- Olayın nasıl gerçekleştiğini ve ortaya çıkan zararı detaylı bir şekilde anlatan imzalı beyan.
- Hırsızlık halinde güvenlik kuvvetlerince hazırlanacak tutanak.
Cihaz onarımı için verilecek olan lojistik hizmeti AXA Sigorta A.Ş tarafından ihbar anında sigortalıya bildirilecek kargo firması aracılığı ile sağlanacaktır.
3. Bildirim esnasında, sigortacı tarafından verilen talimatlar çerçevesinde hareket ediniz.
E. TAZMİNAT
1 Tazminat ödemesinin söz konusu olduğu hâller aşağıdaki gibidir;
i. Yılda 2 (iki) kezle sınırlı olmak kaydıyla ve 6502 sayılı yasanın 56. maddesinde tanımlanan üretici garantisi içinde olup olmadığına bakılmaksızın herhangi bir nedenle arızalanması sonucu hiçbir muafiyet uygulanmaksızın tamirini,
ii. Yılda 2 (iki) kezle sınırlı olmak kaydıyla Genel Şartların 1.maddesinde belirtilen nedenlerle kırılmasından ya da zarara uğramasından kaynaklanan hasarların herhangi bir muafiyet uygulanmaksızın onarılmasını,
iii. Ürünün tamamen hasarlanması sonucu kullanılamaz hale gelmesi ve ikamesinin gerekmesi halinde cihazın hasar tarihindeki sigorta bedelinin %30’u oranındaki muafiyet bedelinin sigortalıdan peşin ve nakden tahsil edilmesi karşılığında, eşdeğer (Toplam sigorta bedelini ve cihazın ikinci el rayiç değerini aşmayan kıymette yeni veya yenilenmiş) bir cihaz ile ikame edilmesini,
iv. Cihazın bulunduğu kapalı ortamdan (sigortalının ikametinden, işyerinden veya kilitli aracından) fiziki kuvvet uygulanarak zorlama yolu ile yapılan hırsızlıklar sonucu çalınması halinde, cihazın sigorta bedelinin %30’u oranındaki muafiyet bedelinin sigortalıdan peçin ve nakden tahsil edilmesi karşılığında, eşdeğer (Toplam sigorta bedelini ve cihazın ikinci el rayiç değerini aşmayan kıymette yeni veya yenilenmiş) bir cihaz ile ikame edilmesini,
v. Sigorta Ettiren/Sigortalı, rizikonun gerçeklemesi sonucu oluşan zararın onarım veya ikame suretiyle tazmin edileceğini, Madde I’ de belirtilen durumlar hariç nakdi tazminat ödenmeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt etmiştir.
vi. ii ve iii şıklarında belirtilmiş olan hizmetlerin toplamı yılda 2 (iki) kez ile sınırlandırılmıştır.
vii. Hasar anında ödenecek azami hasar bedeli hiçbir şart altında poliçe üzerinde belirlenmiş olan cihaz sigorta bedelinin %70ini geçemez. Bu doğrultuda teminat altına alınmış olan cihazın iii ve iv şıklarında belirlenmiş olan şekilde ikame edilmesi söz konusu ise ikame cihazın piyasa rayiç bedeli, teminat altına alınmış olan cihazın sigorta bedelinden yüksek olmayacaktır.
2. Poliçede yazılı değerin, gerçek (rayiç) değerden yüksek olması hâlinde, açkın sigorta söz konusudur. Bu durumda fazladan prim ödemenize karşın, sigortacının azami sorumluluğu poliçede yazılı miktar ile sınırlıdır. Ancak, sigortacıdan sigorta değerini açan miktara isabet eden primin iadesi talep edilebilir.
3. Sözleşmenin kurulması sırasında, poliçede yazılı değerin, rayiç (gerçek) değerden düşük tespit edilmesi halinde eksik sigorta söz konusu olur. Bu durumda sigortacı oransal olarak daha az tazminat öder.
4. Eksik ve aşkın sigorta durumlarından oluşabilecek ihtilafları önlemek için, bilirkişi vasıtasıyla tespit edilecek değer üzerinden sigorta (Takseli Sigorta/mutabakatlı değer) yaptırılabilir. ( Not: Bu maddeler Sorumluluk ve Ferdi Kaza Sigortaları dışındaki Sigorta dalları için geçerlidir.)
F. TAZMİNAT ÖDEME KURALLARI
Akdedilecek sözleşmede;
Poliçenizde yer alan özel koşullar ve Genel Şartlar içerisindeki tazminat ödeme esasları belirtilmiştir. Tazminat ödemesine ilişkin esaslar, poliçeniz kapsamına dahil edilen teminatlar açısından farklılık gösterebilir. Gerekli bilgi ve belgelerin eksiksiz şekilde sigortacıya ulaşmasından itibaren makul bir süre içinde sigortacı tarafından gerekli incelemeler yapılarak tazminat içlemleri tamamlanacaktır.
G. ŞIKAYET VE BILGI TALEPLERI
Sigortalılarımıza vereceğimiz hizmet kalitemizin arttırılması için geri bildirimleriniz bizim için önemlidir. Hasar Hizmetimiz ile ilgili yaşamış olduğunuz her türlü probleminiz için web sitemizde (www.axasigorta.com.tr) yer alan AXA Sigorta Hasar Servisi aracılığı veya iletisim@axasigorta.com.tr adresimize direkt olarak elektronik posta göndererek veya adresimize şahsen gelerek veya telefon ile bizlere ulaşabilirsiniz.
Değerli görülerinizi bizimle paylamanız, hizmet kalitemizin artırılması açısından bizleri mutlu edecektir. Şikâyetlerinizi ayrıca T.C. Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğüne (www.sigortacilik.gov.tr) veya Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliğine (www.tsb.org.tr/iletisim) de iletebilirsiniz.
H. AYDINLATMA BİLDİRİMİ
AXA Sigorta A.Ş.ni poliçe satın almak suretiyle tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz. 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (bundan böyle Kanun) çerçevesinde AXA Sigorta A.Ş. kişisel/özel nitelikli kişisel verilerinizi Veri Sorumlusu sıfatıyla içlemektedir. Bu çerçevede poliçenizi satın aldığınız acentemiz kişisel/özel nitelikli kişisel verilerinizi Veri İşleyici sıfatıyla içlemektedir.
Bu Aydınlatma Bildirimi verinizin asıl sahibi olarak Size bilgi vermek ve haklarınızı hatırlatmak amacıyla sunulmaktadır. Kişisel/Özel Nitelikli Kişisel Verilerinizin Şirketimize aktarılmasından önce lütfen okuyunuz.
Aydınlatma Bildirimi; Veri Sorumlusu veya yetkilendirdiği gerçek/tüzel kişi tarafından sözlü, yazılı, çağrı merkezi gibi fiziki veya elektronik ortam kullanılmak suretiyle yerine getirilebilir. AXA Sigorta A.Ş. olarak bu metin ile aydınlatma yükümlülüğümüzü yazılı ortamda yerine getirmekteyiz. (0850) 250 99 99 numaralı Müşteri Hizmetleri Merkezimizi aramak suretiyle aşağıda detaylarını okuyabileceğiniz İlgili Kişi (Siz değerli müşterimiz) Haklarına sahipsiniz. Müşteri Hizmetleri Merkezimizdeki yetkililerimizden sözel veya kayıtlı olarak aydınlatma yükümlülüğü hakkında bilgi alabilirsiniz. Detaylı bilgiyi aşağıdaki web sitesinden temin edebilirsiniz: https://www.axasigorta.com.tr/aydinlatma-bildirimi
I. SORUMLULUĞUN SINIRI
İlgili üçüncü taraf servis sağlayıcıların hizmetin verilmesinden imtina etmesi, ülkenin yasadığı ekonomik ve politik riskler nedeniyle ya da doğrudan üreticiden, ithalatçıdan ya da parça üreticilerinden kaynaklanan yedek parça tedariki sıkıntıları gibi nedenlerle ya da herhangi bir parçanın ya da cihazın üretici tarafından ayıplı mal kapsamında geri çekilmesi gibi hiçbir surette Sigorta Şirketinin sorumluluğu ile rabıtası olmayan imkânsızlıklar Önemli Olumsuz Etki olarak adlandırılır.
AXA Sigorta A.Ş. bu durumlarda veya tamamen kendi iradesi ile zararın nakden tazmini cihetine gidebilir. Bu takdirde ödenecek tazminat, hiçbir durumda sigorta bedelinin %70ini aşmayacak olup, bedel ödendiğinde veya yeni cihaz tedarik edildiğinde kusurlu cihaz ve tüm aksesuarları AXA Sigorta A. Ş.’nin malı olur ve sigorta sözleşmesi sona erer.
J.UYGULANACAK HUKUK
İş bu sözleşme Türk Hukuku dahilinde yorumlanır. Doğabilecek tüm anlaşmazlıklarda, Türkiye Cumhuriyeti Mahkemeleri, İcra Daireleri ve Sigorta Tahkim Komisyonu yetkili olacaktır.