AXA SİGORTA CEO’SU GUILLAUME LEJEUNE BÖLGE TOPLANTILARINDA ÜNLÜ EKONOMİST EMRE ALKİN’I AĞIRLADI

Acentelerinin ekonomik konjonktüre daha iyi hakim olmalarını ve müşterilerine birer sigorta danışmanı olarak hizmet vermelerini hedefleyen Axa Sigorta, gündem değerlendirmelerinin yapıldığı ve sektör hakkında güncel bilgilerin paylaşıldığı bölge toplantılarını Mart ayında tamamladı. Şirket, bölge toplantılarında yaklaşık 2.000 acentesiyle toplamda 7 farklı şehirde buluştu. Toplantılarda, Axa Sigorta Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan ve İcra Kurulu Üyesi Özer Şimşek şirketin 2016 yılında elde ettiği rakamlar ve şirket hedefleriyle ilgili acenteleri bilgilendirdi. Axa Sigorta CEO’su Guillaume Lejeune ve ekonomi profesörü Emre Alkin, sohbet şeklinde gerçekleştirdikleri oturumlarda Türkiye ve dünyada ekonomik durum ve sigortacılığın gelişimiyle ilgili değerlendirmelerde bulundular.

Axa Sigorta Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan ve İcra Kurulu Üyesi Özer Şimşek, “2016’da sektör 35,5 milyar TL’lik üretimi ile %30’luk bir büyüme kaydetti. Axa Sigorta olarak 3,6 milyar TL prim üretimi gerçekleştirerek 103 milyon lira net kâr ve %10,9’luk öz kaynak karlılığı ile enflasyonun oldukça üzerinde bir getiriyi sermayedarımıza sağladık” dedi. Şimşek, sözlerini şöyle noktaladı: “Yarınlara umutla bakan, rezervleri daha güçlü ve ayakları yere çok sağlam basan bir Axa Sigorta var. Global tarafta da varlık büyüklüğüne göre dünyanın en büyük sigorta şirketi olan Axa Grubu’nun başarıları devam ediyor. Grup, geçtiğimiz yıl 100 milyar euronun üstünde bir üretim gerçekleştirdi. Sermaye büyüklüğü ise 70.6 milyar euroya ulaşmış durumda.”

Konuşmasına Türkiye’nin ve dünyanın içinde bulunduğu durumu değerlendirerek başlayan Axa Sigorta CEO’su Guillaume Lejeune, gündemi değerlendirirken acentelerin sorularına içtenlikle cevaplar verdi. Lejeune, “Türkiye ekonomik açından güçlü bir ülke, genç ve dinamik nüfusu, köklü bir tarihi var. Türkiye’deki istikrar algısının oturmuş olmasının büyük bir avantaj olduğunu düşünüyor ve ülkenin geleceğini güçlü görüyorum.” dedi. Lejeune, yepyeni bir dünyaya girildiğini, inovasyon ve dijitalleşme anlamında değişiklikler yaşadıklarını ve şirket olarak görevlerinin bu alanda devam etmek olduğunu ifade ederken, sözlerini “Bir evrim sürecinden geçiyoruz, önümüzdeki dönemde hem ürün gamımız hem de hizmetlerimiz açısından daha yeniliğe ve dijitalleşmeye açık uygulamaları hayata geçireceğiz. Acentelerin dijitalden kaçmamaları, değişimden çekinmeyip dijital dönemi kucaklamaları gerekiyor. Büyüme ve karlılık arasında bir denge noktası kurduk, sürdürülebilir karlılıkla, acentelerimizle birlikte bu uzun yolculukta, çok daha büyük başarılar yakalayacağımıza inanıyoruz” diyerek tamamladı. 

Ünlü ekonomist Prof. Dr. Emre Alkin sigortacılığın ancak Türkiye ekonomisiyle beraber büyüyebileceğini söylerken acentelere dijitalleşmenin kaçınılmaz olduğunu ve tahsilatlarına dikkat etmeleri gerektiğini vurguladı. Alkin, “Axa Sigorta, bilgi birikimiyle, dijitale yaptığı yatırımlarla size yeni fırsatları gösterebilir ve piyasadaki değişiklikleri duymanızı sağlayabilir. Bunun yanında dağıtım ve müşteri hizmetleri alanlarında inovasyonla tanışmanız için bulunmaz bir aracı. Böyle bir ortağı iyi değerlendirmenizi tavsiye ediyorum” şeklinde konuştu.

Tüm Bültenler